به گزارش یزدفردا: وی از فعالیت ۴۹۱ هنرستان فنی حرفهای غیردولتی در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند که معادل ۱۴.۹۳ درصد جمعیت دانشآموزی کشور را تشکیل میدهند.
نیکنژاد تصریح کرد: عدم تناسب ساختار با ماموریتها، وجود دو قطبیها، دوگانگیهای گفتمانی، اجرایی نشدن قوانین موسسین و ...، از جمله موانع و چالشهای مدارس غیردولتی است.
وی ادامه داد: تدوین و اصلاح مقررات و همچنین واگذاری مدارس بزرگسالان به مدارس مجازی از جمله سیاستهای حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سطح آموزشی و پرورشی، دوره تحصیلی، نرخ تورم رسمی، شرایط منطقهای، فضای فیزیکی و تجهیزات، فعالیتهای فوق برنامه و برنامه سال تحصیلی، از جمله موارد موثر بر اصلاح الگوی شهریه بر اساس ماده ۱۵ قانون مدارس غیر دولتی است.
وی ادامه داد: بررسی صلاحیت گزینشی معلمان، توانمندسازی معلمان، پیگیری دستمزد، بیمه، مزایا، حقوق و سنجش صلاحیتهای عمومی و ...، از هدفگذاریهای مدیریت راهبردی سرمایه انسانی در حوزه مدارس غیردولتی است.
نیکنژاد تصریح کرد: برگزاری جشنواره آفرین و یا ابتکارات مدارس غیردولتی و نخستین رویداد ملی زبانهای خارجی از مهمترین اقدامات در ۳ سال اخیر در حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس غیردولتی نه یک مجموعه محصور، بلکه تجلی خلق یک باور و تبلور تجسم یک اراده است.
فرشید قاسمی افزود: ایجاد یک باور مثبت و آیندهساز مبنی بر این که میتوانیم موثر باشیم و عقبماندگیها را جبران کنیم میتواند به تحقق اهداف ما بسیار کمک کند.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 27,دسامبر,2024